3 manieren op spieren te krijgen

Zoals de meeste mensen weten, kan je het beste spieren opbouwen door een plan op te zetten waaraan je moet houden. Door veel motivatie en discipline te hebben kan je stapsgewijs te werk gaan. Veel mensen denken dat je met alleen trainen en werken spieren krijgt. Is dit echt zo? Jonge mannen gaan vaak blindelings naar de sportschool, met als doel om zo snel mogelijk spieren te kweken. In het begin gaat dit goed, echter merken de meeste mannen dat de resultaten op lange termijn tegenvallen. Voeding is cruciaal bij het kweken van spieren, iets dat beginnende sporters vaak over het hoofd zien. Dit artikel zal de essentiële ingrediënten opnoemen om gestructureerd te werk te gaan om spiermassa op te bouwen.

Eten, eten, eten!

Goede voeding is cruciaal voor het krijgen van spiermassa. Een bekende mythe onder sporters is dat het minderen van de hoeveelheid eten die je binnen krijgt goed is. Doordat mensen slecht geïnformeerd worden, beginnen ze blindelings met trainen. Door alleen maar te trainen werk je maar op 50% van je vermogen. Het beste wat je kan doen om spieren op te bouwen, is door goed te eten, maar vooral, meer gezonde voeding binnen te krijgen. Het menselijke lichaam heeft dit nodig om spiermassa te kweken. Een andere mythe die je vaak voorbij ziet komen op social media is dat je zonder erbij na te denken veel mag eten. Het maakt niet uit wat je eet, als je maar maar veel eet! Niet dus! Het recept om spiermassa op te bouwen is simpel: eet veel proteïne, eiwitten en vet. Dit zijn de basisstoffen om een extra boost te geven aan je lichaam. Wat kunnen we concluderen? Alleen maar trainen is half werk!

Plan van tevoren

Niemand wil zonder plan een sportschool binnen stappen en lukraak aan de slag gaan met fitnessapparaten. Van tevoren moet je een bepaald doel voor ogen hebben. Een voorbeeld is het kiezen van een SMART-doel, een veelgebruikte manier om aan het begin van het traject bepaalde meetbare punten op papier te krijgen. Kies altijd voor een meetbaar punt (bij dag X wil ik X kilo wegen) waarmee je zelf blij bent. Als je bijvoorbeeld totaal niet sportief bent, kan je niet verwachten dat je binnen een maand 15 kilo aan spieren krijgt.

Plan van tevoren

Het gebruik van fitnessapparaten zorgen ervoor dat je grondig aan de slag kan gaan om regelmatig en gestructureerd spieren kan kweken. Voordat je begint met trainen kan je thuis proberen om het tempo op te krikken. Het kopen van een hometrainer is zeker aan te raden om op ritme te komen.

Conclusie

Hopelijk kan je nu aan de slag om zo snel mogelijk spiermassa te krijgen. Ga dus zo snel mogelijk naar de sportschool en begin vandaag nog met trainen!

 

Leave a Reply

Your email address will not be published.